دستبند قانون بر دستان شکارچی پلنگ  

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: یک شکارچی غیرمجاز پلنگ در رامهرمز دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدعادل مولا،  معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان بیان داشت: شکارچی غیرمجاز که از متخلفان در زمینه تجارت حیات وحش در منطقه ای حد فاصل بهبهان در خوزستان و استان کهگیلویه و بویر احمد بود با تلاش های رئیس اداره محیط زیست رامهرمز و همکاری دادستان و نیروی انتظامی این شهرستان، در یک منزل دستگیر شد.

وی با اشاره به جزئیات این دستگیری افزود: یک توله پلنگ برای نخستین بار در کشور است که به صورت زنده از این شکارچی غیرمجاز کشف و ضبط می شود.

مولا ضمن اعلام ضخمی بودن توله پلنگ عنوان کرد: توله پلنگ کمی جراحت داشته و تحت درمان قرار گرفت  و حال عمومی توله پلنگ در حال حاضر خیلی خوب است، و بعد از رسیدن به سن بلوغ دوباره در زیستگاهش رهاسازی می شود.

معاون حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: این توله پلنگ، ماده است و کمتر از یک ماه سن دارد که به دلیل نیاز به مراقبت و تغذیه با شیر مخصوص (که در خوزستان کمیاب است) با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست و متخصصان حیات وحش به پارک پردیسان در تهران منتقل شد.

وی در پایان بیان داشت: شکار و از بین بردن حیات وحش جزو جرایم سنگین در حوزه محیط زیست است که مشمول حبس و جریمه است، و در صورتی که ثابت شود پلنگ مادر نیز کشته شده، جرم این شکارچی غیرمجاز سنگین تر خواهد بود.

انتهای پیام/م

قانون دست شکارچی متخلف را بست

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.